• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Chans till lån med dessa förutsättningar?

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag skäms för att säga det men dem 4st senaste är bara från den här månaden . Dock försvinner 3st den här månaden också.
Sökte ett jävla skitlån men fick avslag och det var inte på många kronor...

Men om 1 år blir det nog att vänta om man ska få någorlunda ränta på ett samlingslån. Ska bara försöka hålla mig flytandes så länge utan att få anmärkningar eller ta på mig fler förfrågningar nu.
Hoppas på lite övertid så man får in lite extra.

Du behöver inte skämmas för mig iaf, för jag har likadant fast från oktober förra året och januari i år. Sen resten lite utspritt.

Ja, det är nog det bästa egentligen, eller åtminstone tills man bara har 3-4 kvar.
Men som du säger, hålla sig flytande utan fler anmärkningar är verkligen prio, men känns väldigt kämpigt just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Du behöver inte skämmas för mig iaf, för jag har likadant fast från oktober förra året och januari i år. Sen resten lite utspritt.

Ja, det är nog det bästa egentligen, eller åtminstone tills man bara har 3-4 kvar.
Men som du säger, hålla sig flytande utan fler anmärkningar är verkligen prio, men känns väldigt kämpigt just nu.
Jag förlora flera månader på att jag tog dem sista förfrågningarna. Så dumt igentligen.
Skulle vara roligt att söka ett samlingslån när man har 0 förfrågningar.

Jag hoppas att både du och jag klarar av denna svacka som vi befinner oss i.
Vissa dagar går toppen och vissa vill man bara lägga sig ner och dö.

Känns som man kastat bort flera år av sitt liv när man satt sig i den här sitsen.
Men gjort är gjort och är väl bara försöka att rädda det och lära sig av sina misstag :(
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag förlora flera månader på att jag tog dem sista förfrågningarna. Så dumt igentligen.
Skulle vara roligt att söka ett samlingslån när man har 0 förfrågningar.

Jag hoppas att både du och jag klarar av denna svacka som vi befinner oss i.
Vissa dagar går toppen och vissa vill man bara lägga sig ner och dö.

Känns som man kastat bort flera år av sitt liv när man satt sig i den här sitsen.
Men gjort är gjort och är väl bara försöka att rädda det och lära sig av sina misstag :(

Jag håller med dig och man sitter verkligen och bannar sig själv över sitt beteende och varenda lite förfrågan. Trots att man vet att det nu i efterhand inte gör att det blir ogjort.
Ja verkligen och få se vad man får för erbjudande då och förhoppningsvis få börja på en helt nu kula. Vilken dröm!

Det hoppas verkligen jag med, vi måste lyckas!! Håller med helt och hållet om att vissa dagar kan kännas okej och andra festar helt åt helvete rent ut sagt och viljan att bara ge upp och lägga sig ner. Men, vi står ju upp fortfarande, vi måste fortsätta kämpa på och göra allt vi kan för att en dag bli helt skuldfria och få leva livet fullt ut utan ekonomisk kris som sätter stopp för det. Heja oss!!! :rolleyes:

Min ekonomi har tyvärr sett ut såhär fast såååå mycket värre sedan jag fyllde 18. Summa summarum av att vara naiv och lät andra utnyttja sitt namn. :(
Men vi lär oss av misstagen och förhoppningsvis hamnar vi aldrig någonsin där igen!
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Fick idag ett erbjudande från BlueStep. Men känns för bra för att vara sant för att det ska gå igenom. De kräver en del komplettering och i mitt fall som är sjukskriven (men har fast anställning i botten) vet jag inte hur det går. Inväntar att de ska ringa upp mig inom 2 arbetsdagar. Inkomsten jag har nu som sjukskriven är densamma som jag har vid jobb då jag har en försäkring som täcker upp. De kräver dock kontoutdrag och senaste lönespec.

Lite frågor:
* Vad innebär lösenkrav? Står att lösenkravet är 85,000 kr (samma summa jag fick erbjudande om).
* Något särskilt jag ska tänka på när de ringer?

Fy vad jag bara hoppas detta går igenom så man kan bli människa igen. :(
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Det jag tyckte var struligt med dem i mitt fall var att dem skulle ha kontoutdrag för 3 månader.... det blir en Låååååång lista.

Lösenkrav är att du måste betala av lån för det beloppet eller att Dem gör det åt dig så då kommer du aldrig se pengarna på kontot
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp